En lekplats förlorad i (dys)funktion, (o)ordning och öronproppar. En överbliven presenning och en kratta utan skaft och en drös andra vardagliga föremål, delar plats med de tre dansarna som försöker exekvera en mycket exakt version av Våroffer.
En klassisk mastodont, omformulerad av Norrdans konstnärliga ledare Martin Forsberg. Denna kreation är ett makrokosmos på liten yta, där skalor, volym och vibrationer står i centrum. Här finner det sköna sin plats bredvid det sublima, det fängslande vid sidan av det förvridna. Dansen närmar sig farligt nära och kompositören Stravinskys storslagna toner manifesterar sig i en liten men explosiv ensemble, en form av rebellisk lekfullhet och total avsaknad av offer.
Första gången Våroffer framfördes var 1913 på Théâtre des Champs Élysées i Paris, då av den Ryska baletten. Mottagandet blev så pass tumultartat att polis behövde kallas till platsen. Genom åren har flertalet tolkningar gjorts av verket.